UNAHUR
Permanent URI for this community
Browse
Browsing UNAHUR by Subject "Ciencias de la Educación"
Now showing 1 - 20 of 58
Results Per Page
Sort Options
Publication A systematic review of the concept of self-regulation in infants between 0 and 36 months in Latin America(2024) Santos, J.A.; Giovannetti, F.; Smulski, M.C.; Segretín, M.S.; Lipina, S.Publication Aprendizajes en tiempos de pandemia : las voces estudiantiles como claves para repensar la enseñanza universitaria(2021) Lion, C.; Schpetter, A.; Weber, VerónicaPublication Borges, Gödel y etnolinguística o una prueba lógico-literaria de la incompletitud de los lenguajes recursivos(2022) Santos, J.A.; Durante, Santiago Gabriel; Bernardi, L.S.Publication Case study of children’s narratives in videochats : contributions to the analysis of technology-mediated interactions(2022) Ramírez, M.L.; Quiroga, Macarena SolPublication Comprensión oral y escrita : efectos de la estructura textual(2022) Ferroni, M.; Jaichenko, V.Publication Comunicación de emociones y procesamiento del dolor social en la escuela : un estudio socioeducativo con jóvenes estudiantes de la provincia de Buenos Aires(2023) García, Pablo; Spazu, E.; Caplan, CarinaPublication Corrigendum: Risks for Child Cognitive Development in Rural Contexts(2021) Shalóm, Diego Edgar; Segretin, María Soledad; Sigman, Mariano; Abril, Marcelo Claudio; Lipina, Sebastián Javier; Hermida, María JuliaWhile poverty all over the world is more typical and extreme in rural contexts, interventions to improve cognition in low socioeconomic status (SES) children are for the most part based on studies conducted in urban populations. This paper investigate how poverty and rural or urban settings affect child cognitive performance. Executive functions and non-verbal intelligence performance, as well as individual and environmental information was obtained from 131 5-year-old children. For the same level of SES, children in rural settings performed consistently worse than children in urban settings. These differences could be accounted mostly by the months of past preschool attendance and the father’s completed level of education. These results should inform policies and programs for children living in rural poverty worldwide, and specially in Latin America.Publication De Davos a Buenos Aires : la creación del emprendedorismo como política educativa(2022) Canovas Herrera, G.Publication Decolonizing education in Latin America: critical environmental and intercultural education as an indigenous pluriversal alternative : critical environmental and intercultural education as an indigenous pluriversal alternative(2023) García Arias, J.; Corbetta, Silvina; Baronnet, B.Publication Dificultades en la comprensión lectora de niños de nivel socioeconómico bajo.(2023) Ferroni, M.; Jaichenko, V.Publication Educación ambiental superior: reflexiones sobre las producciones académicas de estudiantes y docentes en el marco de un seminario latinoamericano(2023) Corbetta, Silvina; Eschenhagen, M.L.Publication Educación indígena y diálogo Intercultural : una clase compartida entre estudiantes universitarios Kaingang de Brasil y estudiantes del Reino Unido(2020) Santos, J.A.; Battestin, C.; Reid, D.R.; Piovezana, L.Publication Educación superior socio-inclusiva en el conurbano bonaerense(Universidade Comunitária da Região de Chapecó, 2021) Durante, Santiago GabrielEste artículo tiene como objetivo exponer una experiencia de educación inclusiva en el contexto de la educación superior Argentina. El país tiene una tradición histórica en relación a la inclusión y el acceso a la educación superior. Sin embargo, la sola posibilidad de ingreso a la enseñanza universitaria no garantiza el acceso real de todas y todos. Hay desigualdades sociales, territoriales, de capital simbólico que hacen que, para algunos sectores sociales, el ingreso a este nivel educativo sea difícil incluso en un contexto de gratuidad y acceso irrestricto. En las últimas décadas se crearon universidades que por su ubicación territorial y su proyecto pedagógico contribuyen a mitigar estas desigualdades. Entre ellas se encuentran las llamadas universidades del conurbano bonaerense de las cuales la UNaHur forma parte siendo la de creación más reciente. El trabajo expondrá la experiencia de esta nueva universidad, a partir de su inserción en la tradición histórica de las educación argentina y de su proyecto político-pedagógico inclusivo.Publication El Colectivo EArte-ALyC y la Investigación en Educación Ambiental en América Latina.(2023) Kato, D.; Eschenhagen, M.L.; Corbetta, SilvinaPublication El dolor social en la escuela(2023) Kaplan, C.V.; García, P.D.; Spazu, E.Publication El Estado y la sociedad : la escuela secundaria y las familias en la actualidad(2022) González, D.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »